ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням п’ятої сесії VII скликання
Чемеровецької селищної ради
№ 16-5/2017 від 10.03. 2017 року
С Т А Т У Т
ШИДЛОВЕЦЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І – ІІ СТУПЕНІВ
ЧЕМЕРОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
2017 рік
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Статут Шидловецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Чемеровецької селищної ради (далі – Заклад) розроблений на підставі та відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами України, рішення Засновника Чемеровецької селищної ради (далі – Засновник).
1.2. Засновником Закладу є Чемеровецька селищна рада Код ЄДРПОУ 04403930 (далі – Засновник).
Майно Закладу є спільною власністю сіл, селища Чемеровецької селищної ради і належить закладу на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Заклад володіє, користується та розпоряджається закріпленим за ним майном, вчиняючи щодо нього дії, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту, за погодженням з Засновником.
У своїй діяльності Заклад безпосередньо підпорядкований відділу освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради.
1.3. Заклад є юридичною особою з моменту його державної реєстрації, має розрахунковий та інші рахунки в Державному казначействі України (банківських установах), круглу печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, фірмовий бланк та інші реквізити юридичної особи.
1.4. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Засновника та наказами відділу освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, даним Статутом, іншими нормативно-правовими актами.
1.5. Повне найменування: Шидловецька загальноосвітня школа І – ІІ ступенів Чемеровецької селищної ради.
Скорочене найменування: Шидловецька ЗОШ І – ІІ ступенів
1.6. Місце знаходження Закладу: 31630 Хмельницька область, Чемеровецький район с. Шидлівці, вул. Центральна, 19.
1.7. Заклад не несе відповідальності за зобов’язаннями Засновника та уповноваженого органу. Засновник не несе відповідальності за зобов’язаннями Закладу.
1.8. Мова навчання в Закладі визначається Конституцією України і відповідним Законом України.
1.9. Утримання Закладу здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету та інших джерел не заборонених законодавством України.
1.10. Створення, реорганізація та ліквідація Закладу здійснюється у порядку, встановленому чинним законодавством.
1.11. Статут Закладу затверджується рішенням Чемеровецької селищної ради.
ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та інших планів, передбачених Міністерством освіти та науки.
В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи погоджується з педагогічною радою та радою навчального закладу, затверджується директором.
2.2 . Основним документом, який регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням до профільної підготовки.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується педагогічною радою навчального закладу і затверджується відділом освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додається розклад уроків
( щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково- методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
Зарахування дітей дошкільного віку до школи здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування. Зарахування дітей та підлітків до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби, учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу.
Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
У 1-4 класах за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відраховування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків осіб, які їх замінюють).
Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим
навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у 1-4 класах —31.05, у 1-9 класах - 21.06.
Навчальний рік поділяється на семестри: перший- з 1 вересня - по 27 грудня, другий - з 13 січня по 31 травня.
Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності
забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2 9. За погодженням з відділом освіти Чемеровецької селищної ради, з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального
закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах - 35хв., у других-четвертих класах - 40 хв., у п’ятих – дев’ятих класах - 45 хв.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно- епідеміологічної служби.
Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні групові, факультативні, інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. В першому класі домашні завдання не задаються.
У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань. У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у 2-9 класах оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною шкалою.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, ) відображуються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015р. №762 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07. 2015р. за № 924/27369.
При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.
Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили повний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти
здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 30.12.2014 р. №1547 та
зареєстрованого Міністерством юстиції України 14.02.2015р. за № 157/26602.
2.18. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
по закінченні початкової школи - табель успішності;
по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;
2.19. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: оголошення подяки, нагородження Похвальним листом, грамотою.
УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є: учні, керівники, педагогічні працівники,бібліотекар, батьки або особи, які їх замінюють.
Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначають чинним законодавством та цим Статутом.
Учні мають право:
на безоплатну початкову, базову загальну середню освіту; на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою навчального закладу;
на доступ до інформації з усіх галузей знань;
брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;
брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації виховного процесу, дозвілля учнів;
брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують право або принижують їх честь, гідність;
на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.
Учні зобов’язані:
оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку; бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна; дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
дотримуватися правил особистої гігієни.
Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
Педагогічні працівники мають право на:
захист професійної честі, гідності;
самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров’я учнів;
участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
проведення в установленому порядку науково-дослідної, пошукової роботи;
виявлення педагогічної ініціативи;
позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу; підвищення кваліфікації, перепідготовку;
на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
Педагогічні працівники зобов’язані:
забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя; сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
виховувати в учнів (вихованців) повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; дотримуватися педагогічної етики, моралі,поважати гідність учнів; захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру, виконувати Статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів правління освітою;
брати участь у роботі педагогічної ради.
У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на 5 років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору, або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
Батьки та особи , які їх замінюють, мають право:
обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
звертатися до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально- виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;
на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування
навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.
Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми базової загальної середньої освіти і ЗОБОВ’ЯЗАНІ:
забезпечувати умови для здобуття дитиною базової загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів; виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
Представники громадськості мають право:
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;
керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями; сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
брати участь в організації навчально-виховного процесу.
Представники громадськості зобов’язані:
дотримуватися Статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всяких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну.
ІV.УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
Управління закладом в системі освіти здійснюється його Засновником та відділом освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради.
Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше 3 років.
Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади відділом освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради за погодженням із Засновником.
Заступники директора призначаються та звільняються з посади відділом освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше один раз на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
працівників навчального закладу - класними зборами батьків; учнів навчального закладу другого ступеня - класними зборами; батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу - 10, учнів - 10, батьків і представників громадськості - 10.
Термін їх повноважень становить 1 рік.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів, кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, Засновник.
Загальні збори:
обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
затверджують основні напрямки вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрямки діяльності навчального закладу;
приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.
Метою діяльності ради є:
сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та вдосконалення навчально- виховного процесу;
формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією
навчально-виховного процесу.
4.3.2. Основними завданнями ради є:
підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
формування навичок здорового способу життя; створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі; сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;
підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів; сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання;
ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
стимулювання морального і матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II ступеня навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді та загальна її чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітнього навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.
Рада навчального закладу діє на засадах:
пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
дотримання вимог законодавства України; колегіальності ухвалення рішень; добровільності й рівноправності членства, гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не менше 4-ох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника (засновника), а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявністю на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-ми денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації профспілкового комітету навчального закладу.
4.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не може бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісії і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
Рада навчального закладу:
організовує виконання рішень загальних зборів (конференцій);
вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
затверджує режим роботи навчального закладу;
сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її
доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження учнів навчального закладу похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;
разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави; погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік; заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питання про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально- виховного процесу;
ініціює розгляд кадрових питань, бере участь у їх вирішенні; сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
розподіляє і контролює кошти позабюджетного фонду, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
розглядає питання родинного виховання;
бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-
побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
сприяє педагогічній освіті батьків;
сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань; розглядає питання здобуття обов’язкової базової загальної середньої освіти учнями;
організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісії та зміст їх роботи визначається радою.
При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.
Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності базової загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
Основними завданнями піклувальної ради є:
сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;
зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно- спортивної бази навчального закладу;
організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
вироблення рекомендацій щодо раціонального використання позабюджетного фонду;
запобігання дитячій бездоглядності;
стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів; всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом.
Піклувальна рада формується у складі семи осіб з представників, педагогічних працівників, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес без згоди керівника загальноосвітнього начального закладу.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
Піклувальна рада діє на засадах:
пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
дотримання вимог законодавства України; самоврядування;
колегіальності ухвалення рішень; добровільності і рівноправності членства; гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради.
Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на засіданні з числа членів піклувальної ради.
Голова піклувальної ради:
скликає і координує роботу піклувальної ради;
готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
Піклувальна рада має право:
вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього навчального закладу, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу; залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу; вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів; брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
Директор навчального закладу:
здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
організовує навчально-виховний процес;
забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні; відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу; створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів; здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами; видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;
створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм й методів навчання та виховання;
несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками.
Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відділом освіти, молоді та спорту Чемеровецької селищної ради.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.5. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
Педагогічна рада розглядає питання :
удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
переведення учнів до наступних класів, їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду.
Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше 4-ох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
V. МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА
5.1. Матеріально-технічна база Закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.
5.2. Майно Закладу є спільною власністю сіл, селища Чемеровецької селищної ради і закріплюється за ним на праві оперативного управління або господарського відання, за виключенням майна, що передано Установі у користування. Здійснюючи право оперативного управління, або господарського відання, Заклад володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном згідно з чинним законодавством та цим Статутом та відповідно до порядку, встановленого Засновником.
Для проведення навчально – виховної роботи Закладу надаються в користування культурні та інші заклади комунальної власності безоплатно або на пільгових умовах. Відчуження, списання, передача в оренду, надання в тимчасове використання абло позичку основних фондів Закладу відбувається тільки за попереднім погодженням із Засновником.
5.3. Заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані Закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства